ROL-MOT Produkty

REGAŁY PRZEJEZDNE

Opis

Dziś wiele archiwów i bibliotek ma problemy z gromadzeniem zbiorów. Wynika to z braku powierzchni magazynowej i stale powiększającej  się  ilości tworzonych dokumentów i różnego rodzaju zasobów archiwalnych.

Idealnym rozwiązaniem powyższego problemu jest wyposażenie Archiwów, bibliotek i biur w regały jezdne, nazywane często jako: regały przesuwne, regały przejezdne,  regały kompaktowe.

Oferujemy regały o bardzo różnych parametrach tj. długości regału, szerokości jak również ich wysokości.

Proponowane przez nas regały jezdne (regały przesuwne, regały przejezdne,  regały kompaktowe) wykonywane są w kilku wersjach:

  • regały jezdne dwustronne
  • regały jezdne jednostronne
  • regały jezdne z półkami otwartymi
  • regały jezdne zamykane żaluzjami lub drzwiami przesuwnym.

Regały jezdne opierają się na ramie  zapewniającej sztywność  i trwałość, a korpusy i półki wykonane są z blachy o odpowiedniej grubości. Wszystkie elementy regałów jezdnych pozbawione są ostrych krawędzi  i lakierowane proszkowo  na kolor wybrany przez Zamawiającego.

Regały jezdne dwustronne wykonywane są ze ścianą działową pełną /plecami/ lub w postaci wzmocnień krzyżowych wraz z tylnymi listwami oporowymi zapobiegającymi  przesuwaniu się zasobów na drugą stronę regału.

Przemieszczanie regałów jezdnych odbywa się za pomocą pokrętła  trójramiennego umieszczonego na czołowej ścianie regału. Regały przejezdne standardowo wyposażone są w blokady układu napędowego. Ich włączniki umieszczone w osi pokręteł, pozwalają unieruchomić każdy regał w dowolnym miejscu w każdej chwili. Włączenie blokady w regałach pomiędzy którymi znajduję się człowiek. W pełni zabezpiecza go przed przypadkowym ściśnięciem. Na życzenie użytkownika wskazane regały przejezdne mogą być wyposażone w zamki. Regały wyposażone w odboje chroniące pracownika przesuwającego regały przed przypadkowym przygnieceniem dłoni.

Wszystkie elementy ruchome układu napędowo-jezdnego osadzone są na uszczelnionych łożyskach tocznych. Dzięki temu wszystkie mechanizmy mogą pracować przez szereg lat, praktycznie bez żadnej konserwacji.

Wykonywane przez nas regały przesuwne wyposażone są w specjalne tabliczki wykonane z tworzywa sztucznego lub z blachy w których użytkownik może zamieszczać opis zawartości zbiorów składowanych w tych regałach.

Szczegółowe informacje dotyczące wymiarów i parametrów regałów jezdnych znajdą Państwo w informacjach technicznych naszego produktu.

INFORMACJE TECHNICZNE

Regały jezdne produkowane przez nas oparte są na niżej wyszczególnionych podzespołach:

TORY JEZDNE

Tory  jezdne – po których przemieszczają się regały jezdne wykonujemy w kilku wariantach:

  • tory wpuszczane w istniejącą posadzkę
  • tory nawierzchniowe, mocowane do podłoża wystające ok. 12 mm ponad istniejąca posadzkę.
  • tory nawierzchniowe mocowane do podłożą wraz z obustronnym najazdami
  • tory nawierzchniowe układane  na istniejącym podłożu, z przestrzenią miedzy torami wypełnioną podłogą wykonaną z płyty wiórowej

Przedstawione wyżej wymienione tory jak również najazdy wykonane mogą być ze stali ocynkowanej, stali nierdzewnej jak również z lekkich stopów aluminium.

PODSTAWY JEZDNE REGAŁÓW PRZESUWNYCH

Konstrukcja regałów przesuwnych oparta może być na  ramie  o wys. od 70 mm do 140 mm wykonanej ze specjalnych profili. W ramie tej wmontowane są koła jezdne osadzone na zakrytych łożyskach tocznych  z zapasem smaru. Koła jezdne wykonane mogą być: ze stali, żeliwa lub stopów lekkich.

NAPĘD ŁAŃCUCHOWO – KORBOWY REGAŁÓW PRZEJEZDNYCH

Przemieszczanie regału odbywa się za pomocą trójramiennego pokrętła zakończonego uchwytami, obracającymi się niezależnie od obrotu całej korby. Uchwyt wykonany jest z twardego tworzywa sztucznego, zapobiegającego poślizgowi dłoni podczas obracania korbą.  W centralnej części pokrętła umiejscowiony jest przycisk blokady regałów pozwalający na zatrzymane regału w dolnym miejscu.

Dla zapewnienie równoległego przesuwu regałów napęd przenoszony jest z wózka umieszczonego w centralnej części podstawy na wszystkie koła jednej osi. Rozwiązanie takie zabezpiecza przed koszeniem regałów tzw. klinowaniem się ich na torach jezdnych.

KORPUS REGAŁÓW

Ściany boczne regałów jezdnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej, wysokością i szerokością dostosowane do wymiarów regałów. Ściany wyposażone są w dwa rzędy otworów o rozstawach co 15 – 50 mm pozwalające regulować półki w odpowiednim rozstawie. W naszych regałach stosujemy między innymi: ściany boczne pojedyncze lub ściany boczne o konstrukcji słupkowej posiadające zdecydowanie większej wytrzymałość.

Ściany tylne regałów przejezdnych w przeważającej większości wykonujemy jako stężenia krzyżowe lub jak ściany działowe pełne zapewniające jednocześnie sztywność całej konstrukcji.

Półki regałów przesuwnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej. W celu zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości półki są trzykrotnie  gięte na dłuższej krawędzi jak również mogą być spinane w narożach. Mocowanie półek w regałach odbywa się za pomocą łatwo demontowanych specjalnych zaczepów. Elementem zabezpieczającym przed przesunięciem się składowanych dokumentów na sąsiednią półkę jest łatwo de montowalna metalowa listwa o wysokości 30 mm.  Półki nasze wykonujemy w gamie różnorodnych wymiarów tj.  długości, szerokości i grubości

 

Kolorystyka i malowanie regałów

Wszystkie elementów regałów przed malowaniem są poddawane są obróbce przygotowania powierzchni poprzez mycie, odtłuszczanie i fosforanowania. Po czym po dokładnym wysuszeniu malowane są metoda proszkową w kolorze do uzgodnienia z klientem /najczęściej jasnym – szarobiałym RAL 9002/.  Farby przeznaczone do malowania regałów przesuwnych są odporne na ścieranie oraz wszelkiego rodzaju zadrapania. Są jednocześnie nieszkodliwe dla zdrowia i obojętne dla środowiska.

Wymogi bezpieczeństwa regałów jezdnych

  • mechanizm przesuwu każdego regału jezdnego wyposażony jest w blokadę która zabezpiecza osobę znajdująca się w przejściu miedzy regałami przed przypadkowym ściśnięciem przez drugiego użytkownika
  • regały jezdne posiadają odboje gumowe zamontowane w podstawie regału zabezpieczające dłonie przed urazem
  • wszystkie elementy zewnętrzne regałów przesuwnych tj. półki, ściany boczne, osłony  pozbawione są ostrych krawędzi
  • regały przesuwne posiadają antywywrotki zabezpieczające regał przed przechyłami lub przewróceniem
  • Tory jezdne wyposażone w kostki oporowe montowane na krańcach szyn zabezpieczające regał przed zjechaniem z torowiska

Regały jezdne produkowane przez nas oparte są na niżej wyszczególnionych podzespołach:

TORY JEZDNE

Tory  jezdne – po których przemieszczają się regały jezdne wykonujemy w kilku wariantach:

  • tory wpuszczane w istniejącą posadzkę
  • tory nawierzchniowe, mocowane do podłoża wystające ok. 12 mm ponad istniejąca posadzkę.
  • tory nawierzchniowe mocowane do podłożą wraz z obustronnym najazdami
  • tory nawierzchniowe układane  na istniejącym podłożu, z przestrzenią miedzy torami wypełnioną podłogą wykonaną z płyty wiórowej

Przedstawione wyżej wymienione tory jak również najazdy wykonane mogą być ze stali ocynkowanej, stali nierdzewnej jak również z lekkich stopów aluminium.

PODSTAWY JEZDNE REGAŁÓW PRZESUWNYCH

Konstrukcja regałów przesuwnych oparta może być na  ramie  o wys. od 70 mm do 140 mm wykonanej ze specjalnych profili. W ramie tej wmontowane są koła jezdne osadzone na zakrytych łożyskach tocznych  z zapasem smaru. Koła jezdne wykonane mogą być: ze stali, żeliwa lub stopów lekkich.

NAPĘD ŁAŃCUCHOWO – KORBOWY REGAŁÓW PRZEJEZDNYCH

Przemieszczanie regału odbywa się za pomocą trójramiennego pokrętła zakończonego uchwytami, obracającymi się niezależnie od obrotu całej korby. Uchwyt wykonany jest z twardego tworzywa sztucznego, zapobiegającego poślizgowi dłoni podczas obracania korbą.  W centralnej części pokrętła umiejscowiony jest przycisk blokady regałów pozwalający na zatrzymane regału w dolnym miejscu.

Dla zapewnienie równoległego przesuwu regałów napęd przenoszony jest z wózka umieszczonego w centralnej części podstawy na wszystkie koła jednej osi. Rozwiązanie takie zabezpiecza przed koszeniem regałów tzw. klinowaniem się ich na torach jezdnych.

KORPUS REGAŁÓW

Ściany boczne regałów jezdnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej, wysokością i szerokością dostosowane do wymiarów regałów. Ściany wyposażone są w dwa rzędy otworów o rozstawach co 15 – 50 mm pozwalające regulować półki w odpowiednim rozstawie. W naszych regałach stosujemy między innymi: ściany boczne pojedyncze lub ściany boczne o konstrukcji słupkowej posiadające zdecydowanie większej wytrzymałość.

Ściany tylne regałów przejezdnych w przeważającej większości wykonujemy jako stężenia krzyżowe lub jak ściany działowe pełne zapewniające jednocześnie sztywność całej konstrukcji.

Półki regałów przesuwnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej. W celu zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości półki są trzykrotnie  gięte na dłuższej krawędzi jak również mogą być spinane w narożach. Mocowanie półek w regałach odbywa się za pomocą łatwo demontowanych specjalnych zaczepów. Elementem zabezpieczającym przed przesunięciem się składowanych dokumentów na sąsiednią półkę jest łatwo de montowalna metalowa listwa o wysokości 30 mm.  Półki nasze wykonujemy w gamie różnorodnych wymiarów tj.  długości, szerokości i grubości

ParametrOznaczenieOpis
Długość półkilod 20 cm do 120 cm lub więcej
Szerokość półkisod 20 cm do 60 cm
Odstępy pionowehdowolne
Wysokość regałuHdo 3 m
Nośność półekkg/mbdo 120 kg w zależności od konstrukcji
Mocowanie
  • na zaczepach z możliwością przestawiania co 3 lub co 1,5 cm
  • wkrętami w ustalonych odstępach
ściany działowePełne lub stężenia krzyżowe

Kolorystyka i malowanie regałów

Wszystkie elementów regałów przed malowaniem są poddawane są obróbce przygotowania powierzchni poprzez mycie, odtłuszczanie i fosforanowania. Po czym po dokładnym wysuszeniu malowane są metoda proszkową w kolorze do uzgodnienia z klientem /najczęściej jasnym – szarobiałym RAL 9002/.  Farby przeznaczone do malowania regałów przesuwnych są odporne na ścieranie oraz wszelkiego rodzaju zadrapania. Są jednocześnie nieszkodliwe dla zdrowia i obojętne dla środowiska.

Wymogi bezpieczeństwa regałów jezdnych

  • mechanizm przesuwu każdego regału jezdnego wyposażony jest w blokadę która zabezpiecza osobę znajdująca się w przejściu miedzy regałami przed przypadkowym ściśnięciem przez drugiego użytkownika
  • regały jezdne posiadają odboje gumowe zamontowane w podstawie regału zabezpieczające dłonie przed urazem
  • wszystkie elementy zewnętrzne regałów przesuwnych tj. półki, ściany boczne, osłony  pozbawione są ostrych krawędzi
  • regały przesuwne posiadają antywywrotki zabezpieczające regał przed przechyłami lub przewróceniem
  • Tory jezdne wyposażone w kostki oporowe montowane na krańcach szyn zabezpieczające regał przed zjechaniem z torowiska