ROL-MOT Produkty
REGAŁY PRZEJEZDNE
Opis
Dziś wiele archiwów i bibliotek ma problemy z gromadzeniem zbiorów. Wynika to z braku powierzchni magazynowej i stale powiększającej się ilości tworzonych dokumentów i różnego rodzaju zasobów archiwalnych.
Idealnym rozwiązaniem powyższego problemu jest wyposażenie Archiwów, bibliotek i biur w regały jezdne, nazywane często jako: regały przesuwne, regały przejezdne, regały kompaktowe.
Oferujemy regały o bardzo różnych parametrach tj. długości regału, szerokości jak również ich wysokości.
Proponowane przez nas regały jezdne (regały przesuwne, regały przejezdne, regały kompaktowe) wykonywane są w kilku wersjach:
- regały jezdne dwustronne
- regały jezdne jednostronne
- regały jezdne z półkami otwartymi
- regały jezdne zamykane żaluzjami lub drzwiami przesuwnym.
Regały jezdne opierają się na ramie zapewniającej sztywność i trwałość, a korpusy i półki wykonane są z blachy o odpowiedniej grubości. Wszystkie elementy regałów jezdnych pozbawione są ostrych krawędzi i lakierowane proszkowo na kolor wybrany przez Zamawiającego.
Regały jezdne dwustronne wykonywane są ze ścianą działową pełną /plecami/ lub w postaci wzmocnień krzyżowych wraz z tylnymi listwami oporowymi zapobiegającymi przesuwaniu się zasobów na drugą stronę regału.
Przemieszczanie regałów jezdnych odbywa się za pomocą pokrętła trójramiennego umieszczonego na czołowej ścianie regału. Regały przejezdne standardowo wyposażone są w blokady układu napędowego. Ich włączniki umieszczone w osi pokręteł, pozwalają unieruchomić każdy regał w dowolnym miejscu w każdej chwili. Włączenie blokady w regałach pomiędzy którymi znajduję się człowiek. W pełni zabezpiecza go przed przypadkowym ściśnięciem. Na życzenie użytkownika wskazane regały przejezdne mogą być wyposażone w zamki. Regały wyposażone w odboje chroniące pracownika przesuwającego regały przed przypadkowym przygnieceniem dłoni.
Wszystkie elementy ruchome układu napędowo-jezdnego osadzone są na uszczelnionych łożyskach tocznych. Dzięki temu wszystkie mechanizmy mogą pracować przez szereg lat, praktycznie bez żadnej konserwacji.
Wykonywane przez nas regały przesuwne wyposażone są w specjalne tabliczki wykonane z tworzywa sztucznego lub z blachy w których użytkownik może zamieszczać opis zawartości zbiorów składowanych w tych regałach.
Szczegółowe informacje dotyczące wymiarów i parametrów regałów jezdnych znajdą Państwo w informacjach technicznych naszego produktu.
INFORMACJE TECHNICZNE
Regały jezdne produkowane przez nas oparte są na niżej wyszczególnionych podzespołach:
TORY JEZDNE
Tory jezdne – po których przemieszczają się regały jezdne wykonujemy w kilku wariantach:
- tory wpuszczane w istniejącą posadzkę
- tory nawierzchniowe, mocowane do podłoża wystające ok. 12 mm ponad istniejąca posadzkę.
- tory nawierzchniowe mocowane do podłożą wraz z obustronnym najazdami
- tory nawierzchniowe układane na istniejącym podłożu, z przestrzenią miedzy torami wypełnioną podłogą wykonaną z płyty wiórowej
Przedstawione wyżej wymienione tory jak również najazdy wykonane mogą być ze stali ocynkowanej, stali nierdzewnej jak również z lekkich stopów aluminium.
PODSTAWY JEZDNE REGAŁÓW PRZESUWNYCH
Konstrukcja regałów przesuwnych oparta może być na ramie o wys. od 70 mm do 140 mm wykonanej ze specjalnych profili. W ramie tej wmontowane są koła jezdne osadzone na zakrytych łożyskach tocznych z zapasem smaru. Koła jezdne wykonane mogą być: ze stali, żeliwa lub stopów lekkich.
NAPĘD ŁAŃCUCHOWO – KORBOWY REGAŁÓW PRZEJEZDNYCH
Przemieszczanie regału odbywa się za pomocą trójramiennego pokrętła zakończonego uchwytami, obracającymi się niezależnie od obrotu całej korby. Uchwyt wykonany jest z twardego tworzywa sztucznego, zapobiegającego poślizgowi dłoni podczas obracania korbą. W centralnej części pokrętła umiejscowiony jest przycisk blokady regałów pozwalający na zatrzymane regału w dolnym miejscu.
Dla zapewnienie równoległego przesuwu regałów napęd przenoszony jest z wózka umieszczonego w centralnej części podstawy na wszystkie koła jednej osi. Rozwiązanie takie zabezpiecza przed koszeniem regałów tzw. klinowaniem się ich na torach jezdnych.
KORPUS REGAŁÓW
Ściany boczne regałów jezdnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej, wysokością i szerokością dostosowane do wymiarów regałów. Ściany wyposażone są w dwa rzędy otworów o rozstawach co 15 – 50 mm pozwalające regulować półki w odpowiednim rozstawie. W naszych regałach stosujemy między innymi: ściany boczne pojedyncze lub ściany boczne o konstrukcji słupkowej posiadające zdecydowanie większej wytrzymałość.
Ściany tylne regałów przejezdnych w przeważającej większości wykonujemy jako stężenia krzyżowe lub jak ściany działowe pełne zapewniające jednocześnie sztywność całej konstrukcji.
Półki regałów przesuwnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej. W celu zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości półki są trzykrotnie gięte na dłuższej krawędzi jak również mogą być spinane w narożach. Mocowanie półek w regałach odbywa się za pomocą łatwo demontowanych specjalnych zaczepów. Elementem zabezpieczającym przed przesunięciem się składowanych dokumentów na sąsiednią półkę jest łatwo de montowalna metalowa listwa o wysokości 30 mm. Półki nasze wykonujemy w gamie różnorodnych wymiarów tj. długości, szerokości i grubości
Kolorystyka i malowanie regałów
Wszystkie elementów regałów przed malowaniem są poddawane są obróbce przygotowania powierzchni poprzez mycie, odtłuszczanie i fosforanowania. Po czym po dokładnym wysuszeniu malowane są metoda proszkową w kolorze do uzgodnienia z klientem /najczęściej jasnym – szarobiałym RAL 9002/. Farby przeznaczone do malowania regałów przesuwnych są odporne na ścieranie oraz wszelkiego rodzaju zadrapania. Są jednocześnie nieszkodliwe dla zdrowia i obojętne dla środowiska.
Wymogi bezpieczeństwa regałów jezdnych
- mechanizm przesuwu każdego regału jezdnego wyposażony jest w blokadę która zabezpiecza osobę znajdująca się w przejściu miedzy regałami przed przypadkowym ściśnięciem przez drugiego użytkownika
- regały jezdne posiadają odboje gumowe zamontowane w podstawie regału zabezpieczające dłonie przed urazem
- wszystkie elementy zewnętrzne regałów przesuwnych tj. półki, ściany boczne, osłony pozbawione są ostrych krawędzi
- regały przesuwne posiadają antywywrotki zabezpieczające regał przed przechyłami lub przewróceniem
- Tory jezdne wyposażone w kostki oporowe montowane na krańcach szyn zabezpieczające regał przed zjechaniem z torowiska
Regały jezdne produkowane przez nas oparte są na niżej wyszczególnionych podzespołach:
TORY JEZDNE
Tory jezdne – po których przemieszczają się regały jezdne wykonujemy w kilku wariantach:
- tory wpuszczane w istniejącą posadzkę
- tory nawierzchniowe, mocowane do podłoża wystające ok. 12 mm ponad istniejąca posadzkę.
- tory nawierzchniowe mocowane do podłożą wraz z obustronnym najazdami
- tory nawierzchniowe układane na istniejącym podłożu, z przestrzenią miedzy torami wypełnioną podłogą wykonaną z płyty wiórowej
Przedstawione wyżej wymienione tory jak również najazdy wykonane mogą być ze stali ocynkowanej, stali nierdzewnej jak również z lekkich stopów aluminium.
PODSTAWY JEZDNE REGAŁÓW PRZESUWNYCH
Konstrukcja regałów przesuwnych oparta może być na ramie o wys. od 70 mm do 140 mm wykonanej ze specjalnych profili. W ramie tej wmontowane są koła jezdne osadzone na zakrytych łożyskach tocznych z zapasem smaru. Koła jezdne wykonane mogą być: ze stali, żeliwa lub stopów lekkich.
NAPĘD ŁAŃCUCHOWO – KORBOWY REGAŁÓW PRZEJEZDNYCH
Przemieszczanie regału odbywa się za pomocą trójramiennego pokrętła zakończonego uchwytami, obracającymi się niezależnie od obrotu całej korby. Uchwyt wykonany jest z twardego tworzywa sztucznego, zapobiegającego poślizgowi dłoni podczas obracania korbą. W centralnej części pokrętła umiejscowiony jest przycisk blokady regałów pozwalający na zatrzymane regału w dolnym miejscu.
Dla zapewnienie równoległego przesuwu regałów napęd przenoszony jest z wózka umieszczonego w centralnej części podstawy na wszystkie koła jednej osi. Rozwiązanie takie zabezpiecza przed koszeniem regałów tzw. klinowaniem się ich na torach jezdnych.
KORPUS REGAŁÓW
Ściany boczne regałów jezdnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej, wysokością i szerokością dostosowane do wymiarów regałów. Ściany wyposażone są w dwa rzędy otworów o rozstawach co 15 – 50 mm pozwalające regulować półki w odpowiednim rozstawie. W naszych regałach stosujemy między innymi: ściany boczne pojedyncze lub ściany boczne o konstrukcji słupkowej posiadające zdecydowanie większej wytrzymałość.
Ściany tylne regałów przejezdnych w przeważającej większości wykonujemy jako stężenia krzyżowe lub jak ściany działowe pełne zapewniające jednocześnie sztywność całej konstrukcji.
Półki regałów przesuwnych wykonywane są z blachy stalowej zimnowalcowanej. W celu zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości półki są trzykrotnie gięte na dłuższej krawędzi jak również mogą być spinane w narożach. Mocowanie półek w regałach odbywa się za pomocą łatwo demontowanych specjalnych zaczepów. Elementem zabezpieczającym przed przesunięciem się składowanych dokumentów na sąsiednią półkę jest łatwo de montowalna metalowa listwa o wysokości 30 mm. Półki nasze wykonujemy w gamie różnorodnych wymiarów tj. długości, szerokości i grubości
Parametr | Oznaczenie | Opis |
Długość półki | l | od 20 cm do 120 cm lub więcej |
Szerokość półki | s | od 20 cm do 60 cm |
Odstępy pionowe | h | dowolne |
Wysokość regału | H | do 3 m |
Nośność półek | kg/mb | do 120 kg w zależności od konstrukcji |
Mocowanie |
| |
ściany działowe | Pełne lub stężenia krzyżowe |
Kolorystyka i malowanie regałów
Wszystkie elementów regałów przed malowaniem są poddawane są obróbce przygotowania powierzchni poprzez mycie, odtłuszczanie i fosforanowania. Po czym po dokładnym wysuszeniu malowane są metoda proszkową w kolorze do uzgodnienia z klientem /najczęściej jasnym – szarobiałym RAL 9002/. Farby przeznaczone do malowania regałów przesuwnych są odporne na ścieranie oraz wszelkiego rodzaju zadrapania. Są jednocześnie nieszkodliwe dla zdrowia i obojętne dla środowiska.
Wymogi bezpieczeństwa regałów jezdnych
- mechanizm przesuwu każdego regału jezdnego wyposażony jest w blokadę która zabezpiecza osobę znajdująca się w przejściu miedzy regałami przed przypadkowym ściśnięciem przez drugiego użytkownika
- regały jezdne posiadają odboje gumowe zamontowane w podstawie regału zabezpieczające dłonie przed urazem
- wszystkie elementy zewnętrzne regałów przesuwnych tj. półki, ściany boczne, osłony pozbawione są ostrych krawędzi
- regały przesuwne posiadają antywywrotki zabezpieczające regał przed przechyłami lub przewróceniem
- Tory jezdne wyposażone w kostki oporowe montowane na krańcach szyn zabezpieczające regał przed zjechaniem z torowiska